Friday, May 1, 2020

Карл Густав Юнг - Мисли и цитати


Карл Густав Юнг е швейцарски психолог и психиатър от немски произход ,създавана направлението в психологията ,наречено аналитична психология и влиятелна фигура в '' трансперсоналната психология ''

1.Аз не съм това, което се е случило с мен, а това, което съм решил да бъда

2.Който не е минал през чистилището на собствените си страсти, той не ги е преодолял до край.

3.Всичко, което ви дразни в другите, може да ви помогне да разберете себе си

4.Не задържай този, който си тръгва от теб. Иначе няма да дойде този, който върви към теб

5.Най-тежкото бреме на плещите на децата е неизживяният живот на техните родители.

6.Може да мислим, че напълно контролираме себе си, докато нашите приятели могат лесно да разкажат за нас нещо, за което нямаме и най-малка представа.

7.Покажете ми психически здрав човек и аз ще го излекувам.

8.Депресията е като дамата в черно. Ако е дошла, не я гони, а я покани на масата, като гост, и чуй това, което има намерение да ти каже.

9.Обратното на любовта не е омразата , а властта !

10.Казват ,че нито едно дърво не може да стигне до рая ,ако корените му не стигат до ада. Двупосочното движение  е заложено в същността на махалото.

11.Ако човек знае повече от другите ,той е самотен .

12.В терапията проблемът винаги е цялата личност ,а не отделния симтом.Ние трябва да поставяме въпроси ,които предизвикват цялат личност .


No comments:

Post a Comment